Nagyot nőtt az európai e-kereskedelem 

Az online értékesítés 2030-ra várhatóan eléri a kiskereskedelmi forgalom 30%-át. 

 

Az európai e-kereskedelem B2C forgalma tavaly elérte a 899 milliárd eurót, szemben az előző évi 849 milliárd euróval – írja az ESM az Ecommerce Europe és az EuroCommerce által közzétett 2023-as európai e-kereskedelmi jelentés alapján. 

 

A jelentés megállapította, hogy bár az e-kereskedelem növekedési üteme 2022-ben 6%-kal alacsonyabb volt a 2021-es 12%-hoz képest, az ágazat továbbra is pozitív fejlődést mutat, és 2023-ban további növekedés várható. 

 

A tanulmány szerint a legtöbb európai piacon a drágulások voltak az e-kereskedelmi forgalom fő mozgatórugói, és jellemzően alacsonyabb volument tapasztaltak. Néhány szegmensben azonban, például az utazás területén, növekedés volt. 
A kutatók szerint ugyanakkor előrelépésre van szükség abban, hogy a szabályozási környezet jobban igazodjon a digitális átalakuláshoz. 

 

Luca Cassetti, az Ecommerce Europe főtitkára szerint, bár tavaly volt az egységes piac 30. évfordulója, az e-kereskedelmi szereplők még mindig jelentős akadályokkal szembesülnek, különösen a határokon átnyúló értékesítéskor. Úgy véli, a politikai döntéshozóknak csökkenteniük kell a piac széttagoltságát és a túlzott bürokráciát. Szavai szerint a következő uniós ciklusban kiemelt figyelmet kap a jövőbiztos és csatornasemleges szakpolitikák kialakítása, amelyek képesek alkalmazkodni a vállalatok és a fogyasztók változó elvárásaihoz. 

 

A jelentés szerint az olyan új technológiai megoldások lesznek népszerűbbek, mint a kiterjesztett és virtuális valóság, a digitális pénztárcák. Christel Delberghe, az EuroCommerce főigazgatója pedig azt közölte, hogy mára a fogyasztók megszokták, hogy kombinálják az online és offline beszerzéseket, ma már ez az új norma. Az infláció hatására ráadásul sokkal árérzékenyebbé váltak a fogyasztók, és az online és offline csatornák összehasonlításával is a spórolásra törekednek. A főigazgató szerint az online értékesítés 2030-ra eléri a kiskereskedelmi forgalom 30%-át, ezért az online jelenlét sok kiskereskedő, főként a kisebb vállalkozások számára létfontosságúvá vált. 

 

 

Forrás: termekmix.hu