Fedezd fel a CAPEX és OPEX beszerzések rejtett lehetőségeit, és növeld vállalatod hatékonyságát!
Gyakorlati példákon és esettanulmányokon keresztül tanulhatod meg, hogyan optimalizáld a vállalat költségeit a stratégiai és napi szintű beszerzések során.
CAPEX vs. OPEX beszerzések – Értsd meg a különbséget a beruházások és a napi működés beszerzései között!”
Szeretnéd tudni, mikor és hogyan érdemes beruházni, vagy épp a napi működéshez szükséges beszerzéseket optimalizálni? Képzésünkön megtudhatod, hogyan különböztetheted meg a beruházási (CAPEX) és operatív (OPEX) beszerzések sajátosságait, miként értékelheted a kapcsolódó lehetőségeket és kockázatokat, és hogyan hozhatsz megalapozott döntéseket a beszerzési folyamat minden szakaszában.
Ahogy oktatjuk:
- A résztvevők számára érthetővé tesszük a beruházási (CAPEX) és napi működési (OPEX) beszerzések közötti alapvető különbségeket.
- Gyakorlati példákon és esettanulmányokon keresztül mutatjuk be a beszerzési folyamat sajátosságait.
- Fókuszálunk a teljesítési mutatók (KPI) alkalmazására, a kockázati tényezők azonosítására, valamint a CAPEX és OPEX beszerzések során felmerülő lehetőségek kiaknázására.
- Közös tapasztalatcsere révén a résztvevők megismerhetik a legjobb gyakorlatokat, és elsajátíthatják a döntéshozatali folyamatok optimalizálásához szükséges eszközöket.
Képzés célja:
Itt a helyed ha:
- Minden beszerzéssel foglalkozó, illetve a beszerzési folyamatban részt vevő kollégának (pl. igénylők, pénzügyesek), akik szeretnének még sikeresebb döntéseket hozni akár a beruházási, akár az operatív tevékenységhez kapcsolódó beszerzéseknél.
- Döntéshozóként szeretnéd jobban megérteni a CAPEX és OPEX beszerzések különbségeit, és optimalizálni a vállalati költségeket.
- Érdekel, hogyan azonosíthatod és kezelheted a beszerzésekhez kapcsolódó kockázatokat, és szeretnéd megismerni a legjobb gyakorlatokat.
A képzés eredményei,
a résztvevők:
CAPEX és OPEX beszerzések megértése:
A résztvevők tisztában lesznek a beruházási (CAPEX) és a napi működési (OPEX) beszerzések közötti alapvető különbségekkel és ezek üzleti jelentőségével.Kockázatok és lehetőségek azonosítása:
Képesek lesznek felismerni és elemezni a két beszerzési típushoz kapcsolódó kockázatokat és lehetőségeket, ezáltal megalapozottabb döntéseket hozni.Beszerzési folyamatok optimalizálása:
Megismerik a specifikáció, tender kiírás, versenyeztetés és tárgyalási stratégiák hatékony módszereit, alkalmazva azokat a gyakorlati munkában.
Hatékony ajánlatértékelés:
Elsajátítják az ajánlatok értékelésének módszereit, beleértve a súlyozási szempontokat és kritériumokat a döntéshozatal megkönnyítésére.Szerződéskötési és utánkövetési készségek fejlesztése:
A résztvevők megértik a szerződéskötési folyamatok és az utánkövetés fontosságát mind CAPEX, mind OPEX beszerzéseknél.Tapasztalatmegosztás és gyakorlati tanulságok:
Gyakorlati példák és esettanulmányok segítségével szélesebb rálátást kapnak a sikeres és kevésbé sikeres beszerzési projektekre.
Tematika
- A CAPEX és OPEX jellegű beszerzések sajátosságainak és különbözőségeinek meghatározása:
- Milyen hosszú időre tervezünk ezekkel a beszerzésekkel?
- Jellemző kategóriák.
- Vállalati pénzügyi eredményre gyakorolt hatásuk.
- Kockázati tényezők.
- Közös tapasztalatcsere a CAPEX és OPEX beszerzések használatáról, gyakoriságáról.
- A beszerzési folyamat során milyen különbségekre érdemes odafigyelni, különös tekintettel az:
- Igények specifikálásánál.
- Tender kiírásánál.
- Versenyeztetés lebonyolításánál.
- Tárgyalásoknál (pl. személyes vs. e-bidding).
- Az ajánlatok kiértékelésének főbb szempontjai CAPEX és OPEX beszerzések esetében:
- Módszerek.
- Súlyozási rendszerek, kritériumok.
- Döntéshozatal a beszerzési projektekben: CAPEX és OPEX szempontok figyelembevételével.
- Megállapodás a beruházást, kivitelezést végző partnerrel.
- Utánkövetés:
- A projekt megvalósítása során.
- A projekt lezárása után.
- Esettanulmány két vállalat sikeres és kevésbé sikeres CAPEX beruházáshoz kapcsolódó beszerzéséről:
- Mik határozták meg az egyes esetekben a beszerzések sikerét vagy kudarcát?
Szakértő oktatónk:
Nóra 20+ év felsővezetői tapasztalatát olyan, az iparágaikban világvezető multinacionális cégeknél szerezte, mint az amerikai ALCOA Inc. és a német Deutsche Telekom AG.
Jelentős sikereket ért el költséghatékonyság, valamint cashflow javítás területén, mind a gyártói (ALCOA), mind pedig a szolgáltató (Telekom) szférában. Kulcsfontosságú szerepe volt a Beszerzés stratégiai döntéshozó szervként történő pozicionálásában.
Nyitott szemléletű stratéga, akinek szenvedélye a hatékonyság növelés, a vállalaton belüli és kívüli együttműködés javítása, E2E folyamat szemlélet és felelősség, win- win szituációk teremtése.
Empatikus és inspiráló vezető.
Több komplex szervezet átalakítási folyamatban is aktív szerepe, illetve azok kezdeményezője is volt.
Agilis es mátrix szervezetekben is dolgozott.
Regisztrálj most!
Biztosítsd a helyedet!
Részvételi díj
Listaár (nem tagok számára): 134.000 Ft + áfa
MLBKT Egyéni Tagok számára: 128.000 Ft + áfa
MLBKT Intézményi Tagok számára: 120.000 Ft + áfa
Csoportos kedvezmény nem tagok esetén:
10 % részvételi díj kedvezményt biztosítunk minden 2. és további jelentkezések díjából az egy cégtől jelentkező résztvevők esetén a listaárból:
A részvételi díj tartalmazza:
- a képzésen történő részvételt,
- az előadások anyagait
- MLBKT Tanúsítványt a képzés részvételéről,
Lemondás
A jelentkezés lemondását kizárólag írásban (krisztina.csepely@logisztika.hu címre küldött levélben) 2025.02. 10.- ig tudjuk elfogadni költségmentesen. 2025.02. 10.-től lemondás, illetve nem megjelenés esetén már nem áll módunkban eltekinteni a részvételi díj befizetésétől. A kiküldött számla összegének be nem fizetése nem minősül lemondásnak
Tel: +36 20 971 0239